Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig

ÄMNE: Övriga frågor inför Klanmöte!

Övriga frågor inför Klanmöte! 6 år 5 månader sedan #1

• Rozzer
  • Rozzer Profilbild
  • Generallöjtnant
  • Varva Diesel
  • Tack mottaget: 229
Här postas enl. dagordningen övriga frågor som ni vill ta upp inför klanmötena.

HT: IS-7, IS-4, E100, AMX50B.
MT: T62A, Obj 140, E50M, Bat25t.
SPG: T92, Bat 155-58
"Fler stridsvagnar åt folket"

Denna bild är dold för gäster. Logga in eller registrera dig för att se de.
Administratören har stängt av anonyma inlägg.

Re: Övriga frågor inför Klanmöte! 6 år 5 månader sedan #2

• Tankkiller2
  • Tankkiller2 Profilbild
  • Administrator
  • Tack mottaget: 178
Övrig fråga till kommande möte den 13.01.06.
- Hur bemöter vi varandra i TS och 1ST chatten?. Samt hur är vi mot andra stridskamrater i random battel?. Vad står det i 1STs regler?
Tankkiller2 :hide:
Arty: T92, Objekt 261 eller GW E100.
Heavy: IS7, IS4, E100
TD: objekt 263.
Senast redigerad: 6 år 5 månader sedan av Tankkiller2.
Följande användare (n) sa tack: swefun_2,

Re: Övriga frågor inför Klanmöte! 6 år 5 månader sedan #3

• Wallongarp
  • Wallongarp Profilbild
Jag har ett litet förslag, sen om det är vettigt eller inte är en annan femma. Nu är jag ju med i 1ST2 men det skulle kunna appliceras överallt.

Hur skulle det fungera om man delade in alla aktiva (och villiga) spelare (inom respektive klan) i grupper om 3. Dessa grupper skulle sedan, med fasta tider (uppgjorda inom gruppen), träna tillsammans x ggr per vecka (t.ex. 3).

Grupperna skulle då givetvis bestå utav folk som kan fungera tillsammans (d.v.s. personer som inte avskyr varandra, om det nu finns). Alla ska ligga på samma nivå vagnmässigt, d.v.s. alla i gruppen ska ha samma vagnstyper som grunduppsättning för att användas vid träningstillfället. Det är alltså inte träningstillfälle för att alla i gruppen ska köra "dagens dubbel" med alla vagnar.

Tanken är då att man tränar med alla vagnstyper (heavy, medium, TD, alt. arty), så att gruppen kan slängas in alla typer av roller i TC/CW)

Detta leder då _kanske_ till att det blir lättare att köra större Tank Companies alt. Clan Wars, med individuella grupper som tar order från en stridsledare.

Re: Övriga frågor inför Klanmöte! 6 år 5 månader sedan #4

•  Profilbild
Det är så swtim och jag kör Tc .det är en bra träning.bra ide wallongorp.det blir lättare att höra orden och sen blir man tajt med dom man kör med i gruppen.så körde vi i våran gamle clan SIC och dom kör samma i 3 kronor där våra gamla kompisar är i ledningen :-)

Re: Övriga frågor inför Klanmöte! 6 år 4 månader sedan #5

• CrazyFreak
  • CrazyFreak Profilbild
  • Fänrik
  • Tack mottaget: 60
Till mötet den 10/2 2013.
  • Tänk på vad Tråden ni läser handlar om innan ni postar i den.
Vissa Trådar bör man inte kommentera i om det inte har med det Tråden handlar om att göra.
Vissa Trådar kan vara mer specifika t.ex. bara för 1ST eller bara för artillerister.
Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli dum!
Senast redigerad: 6 år 4 månader sedan av CrazyFreak.

Re: Övriga frågor inför Klanmöte! 6 år 4 månader sedan #6

• Rozzer
  • Rozzer Profilbild
  • Generallöjtnant
  • Varva Diesel
Vi de tilfällen då det är icke CW-reladterade aktiviteter på gång så kan det ibland vara svårt att nå medlemmarna i alla sektioner (1ST, 1ST1 & 1ST2) som inte för stunden är på TS.

Fråga: Skulle det underlätta om vi återupptog
den gemensamma ingame klanchatten "En Svensk Tiger"?

Alla kommer troligtvis inte vara inloggade där, men det kan bli lättare att nå andra sektioner via de som är inloggade där.

:honor: Rozzer

Senast redigerad: 6 år 4 månader sedan av Rozzer.
Följande användare (n) sa tack:

Re: Övriga frågor inför Klanmöte! 6 år 3 månader sedan #7

• CrazyFreak
  • CrazyFreak Profilbild
  • Fänrik
  • Tack mottaget: 60
I tråden 'Vagnslista för aktiva Clan Wars spelare' ska man inte uppdatera en tidigare post när man har skaffat en ny tank/SPG, svara bara på tråden med den nya vagnen.

Jag håller kontinuerligt på att sammanställa ett dokument där det står vilka vagnar alla har och jag orkar inte gå igenom alla poster i den tråden och jämföra med det som redan står i dokumentet.

/Crazy
Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli dum!
Följande användare (n) sa tack:

Re: Övriga frågor inför Klanmöte! 6 år 3 månader sedan #8

• Rozzer
  • Rozzer Profilbild
  • Generallöjtnant
  • Varva Diesel
VÅRMANÖVER 2013:fight:
(förslag)
Klanen kommer att genomföra en stormanöver
för hela klanen under våren 2013.

Syfte:
  • Att öka intresset för våra medlemmar att umgås i Team Speak.
  • Verka för ökad kamratandan mellan klansektionerna.
  • Visa på allvaret i 1ST's satsning på Clan Wars.
  • Komma i ordning med gångbara taktiker.
  • Öka samspelet mellan medlemmarna.
  • Öva de grunläggande taktiker som 1ST använder i Clan Wars.
  • Roliga och lekfulla tävlingar. (vi skall ha kul också)
Förslag på aktiviteter:
  • Demolition Derby, lätta strv indelade i nationsklasser max 15 st i varje heat, eldförbud, endast krocka varandra sönder och samman till en vinnare kvarstår. Övriga 15 platser på träningsbanan är till för åskådare. Karta: Port/Hamn, sanddynerna i sydöst. (dränkning ev. tillåtet)
  • Drifting och längdhoppsturnering.
  • Genomgång och förklaring med 1ST av våra grundtaktiker, alla skall veta vad alla har för uppgift, endast grundtaktik inga komplicerade utsvävningar i om, hur, vad och varför? mm.
  • Pansarbefälen kör Supermultipluton med pansarsoldaterna. (tier V-VI?)
  • Arty för nybörjare, erfarna arillerister kör pluton med de som vill prova arty. (tier II-IV?)
  • Utrusta din pansarvagn. Workshop, veteraner ger råd och förlag till rekryterna.
  • Scoutmöte: Passiv/Aktiv/Counter Scouting: Hur, var och varför?
  • Skyttetävling långbana för TD's. (Nej, Schockwaves! KV-2 får inte deltaga)
  • 1ST's Pansarstridsskolan håller repövningar.
  • Kompanistrider.
  • Taktikverkstad.
  • Historiska slag.
  • Tigerparad och inspelning av En Svensk Tigers presentationsvideo.
Fler förslag på aktiviteter emottages fram till nästa klanmöte 24/3 2013.

Det kommer att ställas högre krav på deltagande för de medlemmar som är online under de tider varje dag då manövern genomföres,
särskilt för [1ST] beträffande CW-relaterade aktiviteter.

Fullständigt schema och detaljerad info. samt separata anmälningstrådar för varje aktivitet kommer att upprättas på forumet om förslaget godkännes av mötet.
(klart senast 8/4 2013)

De som kan tänka sig att vara övningsledare eller på annat sätt hjälpa till
anmäler sitt intresse till Rozzer.

:honor: Rozzer von Ravencroft

Senast redigerad: 6 år 3 månader sedan av Rozzer.
Följande användare (n) sa tack: ,

Re: Övriga frågor inför Klanmöte! 6 år 1 månad sedan #9

• Rozzer
  • Rozzer Profilbild
  • Generallöjtnant
  • Varva Diesel
Klanmöte 5/5 2013

Staben vill framlägga följande frågor/förslag till mötet.
  • Skall vi sänka kraven på topptier för medlemskap i 1ST ett (1) steg i syfte att få fler CW-villiga spelare att komma till CW-matcher?

• Det finns trevanden från MOOSE-medlemmar om ev. byte till En Svensk Tiger, staben ställer fråga till mötet. -Är detta OK? Vi har som policy att vi inte rekrytera aktivt från andra klaner, men här är det spelare från en annan klan som själva funderar på att byta.(Gamla Tigrar)

• Staben ser ett behov av en aktiv Commander i 1ST2 som kan jobba för att fler i 1ST2 kommer in på TS, deltar i gemensamma aktiviteter som t.ex. träningskvällarna som kommer att återupptas efter sommaren. Befattningen står till förfogande till den som känner att den vill prova på att driva sektionen mot nya mål inom ramen för En Svensk Tigers gemensamma regelverk.

Re: Övriga frågor inför Klanmöte! 6 år 3 veckor sedan #10

• tankkiller1
  • tankkiller1 Profilbild
  • General
  • Tack mottaget: 72
10 Juni?

Hej CW startar om med en tunering den 10 juni.
Man startar med tie 1 och sedan går det upp i tie.

Fråga 1: Skall vi vara med?

Fråga 2: Om det blir ett ja hur mycket skall vi satsa? och vid nej vad skall vi göra istället för CW?
Panzar till alla

Re: Övriga frågor inför Klanmöte! 6 år 3 veckor sedan #11

•  Profilbild
Jag vill att 1ST2 ska hänga på cw men jag tjatar och gnäller på att mina små tigrar ska komma in o regga sig på forumet..har några dagar på mig. :fight: så det hänger på hur många som skriver in sig. :P
Senast redigerad: 6 år 3 veckor sedan av .

Re: Övriga frågor inför Klanmöte! 6 år 2 dagar sedan #12

• swefun_2
  • swefun_2 Profilbild
  • Fänrik
  • Tack mottaget: 45
Jag vill ta upp en sak:

Engagemanget under förra veckans CW (både bra och dåligt)
/Stefan
Heavy: IS4, IS7, T110E5
TD: Foch 155
Medium: E50M

Övriga frågor inför Klanmöte! 5 år 9 månader sedan #13

• Rozzer
  • Rozzer Profilbild
  • Generallöjtnant
  • Varva Diesel
Till klanmöte 15/9 2013.

Angående obligatorisk närvaro i Team Speak.

Jag vill lyfta frågan huruvida klanen skall genomöra en omröstning angående obligatorisk närvaro i Team Spek.

Tidigare diskussioner i frågan har inte lett någonstans .

Här finns två "läger" de som vill ha obligatorisk närvaro och de som inte vill.

Fördelar med obligatorisk närvaro är bl.a:
  • Lättare att nå alla som är online i respektive klansektion
  • Ökad gemenskap och engagemang

Tidigare har det främsta ursäkten till att inte var på TS varit att man spelar sporadiskt under den tid man är i spelet,
kommer och går så att säga, eller att man hårdgrindar och vill inte bli störd.

I dagsläget med den nya kanalen "Solo playing" som är "mutad" är detta inte längre ett problem.

Frågan är således, skall vi genomföre en omröstning via en "POLL" om obligatorisk närvaro i Team Speak på forumet?

Resultatet kommer då att beröra klanens samtliga sektioner [1ST],[1ST1] & [1ST2].

Massmail kommer iså fall sändas till samtliga som är registrerade på forumet om hur de skall bära sig åt för att rösta.

Om mötet röstar för detta förslag om en omröstning, föreslås att den skall vara genomförd till nästa klanmöte den 6/10-2013.

:honor: Rozzer

Övriga frågor inför Klanmöte! 5 år 4 månader sedan #14

• Febrio
  • Febrio Profilbild
  • Vicekorpral
  • Tack mottaget: 11
Till Klanmöte 9/2 2014

Konstaterar att i en öppna diskussion hänvisas och länkas till dokument anteckningar som all inte har tillgång till.
Jag kan inte förstå varför alla i klanen har tillgång till alla forum, tex Taktisk stab.

Jag har inte brytt mig så mycket tidigare men det slår mig som ganska märkligt.
Vi är en frivillig sammanslutning som vill spela WOT och prestera så bra som möjligt samtidigt som vi har roligt, varför har då inte alla medlemmar tillgång till alla diskussioner och kan bidra till klanens utveckling.
Det jag hör är att vi saknar engagemang och idéer ... kan det finnas ett samband?
Litar vi inte på våra kompisar? Och vad finns att dölja?

Jag föreslår att alla forum ska vara öppna för alla medlemmar från och med detta möte.

mvh

Febrio
Senast redigerad: 5 år 4 månader sedan av Febrio.

Övriga frågor inför Klanmöte! 5 år 1 månad sedan #15

• swtim
  • swtim Profilbild
Tjena har en eller flera punkter till nästa klanmöte.

1ST=Stora klanen.
1ST2=Lilla klanen.
ST=Svensktiger, alla klaner.

1. Åtgärder för att förbättra ST, inget händer (i mitt tycke)?
Som vi flesta vet så är ST inte i toppform för tillfället. Men det är inte mycket som görs åt det. Något jag tycker att vi måste ändra på. Det är mycket prat om var problemen ligger och vad som kan göras åt det, men det är inget som händer, det sker många diskussioner med många spekulationer. Men inget av det som disskuteras har lett till någon större ändring. Vilket får mig att undra vad ST egentligen är till för. Vilket leder mig till min nästa fråga.

2. Vad menas med att ST är en casual klan?
Ideologin som ST har är för mig inte helt klar. Förutom när det kommer till "casual". Som man får höra allt för ofta när man pratar om ST. Just "casual" är ett ord som jag tycker överanvänds i klanen. Främst för att jag har märkt att just "casual" sätter stop för vidareutvecklingen av klanen. När t.ex. olika beslut skall tas som leder till strängare krav på medlemmarna, så stoppas de gaska fort, just på grund av "Att ST är en casual klan". Vad menas med "casual"? Vad är ST:s syn på "casual", inte var individs syn på "casual". Utan själva klanens syn på det. Då vi alla har olika syn på vad en "casual" klan är. Så måste vi (i mitt tycke) få en mer förstådd syn på hur ST ser på "casual". Så att vi lättare kan se vilka åtgärder vi kan göra för att förbättra ST.

2.1 Vad har ST för ideologi?
En annan sak jag har hört när det har pratats om vad ST "är till för". Så har det nämnts att man håller fast vid Fimp3ns version/ideologi för hur ST ska se ut. Vilket jag tycker är fel. Är det inte dags att vi skaffar egna verderingar och utgår från dem istället för att hålla fast vid ursprungs "versionen/ideologin" av ST. Jag kan ju tycka att det inte funkar att hålla fast vid det förflutna. Utan i mitt tycke så måste vi omvärdera ST ideologi, om vi vill att klanen ska komma någon vart.

2,2. Vad är 1ST till för? Vad är ideologin för 1ST?

2.3. Vad är 1ST2 till för? Vad är ideologin för 1ST2?

3. Regler? Jag kan hitta ett regelverk. Det första ligger under "Officiellt från klanen"-->"KLANENS OFFICIELLA REGLER". Som skrevs för ca 2år sedan. Lite uppdaterat enligt min åsikt. Jag tycker att vi åtminstone ska uppdatera regelverket så att man vet reglerna i ST.

4. Rekryteringssidan? Vad jag kan se på "Rekryteringssidan" så verkar inte den heller vara "up to date". Vilket jag även här tycker att vi borde ändra på. Så att den sidan i alla fall är uppdaterad.

5. Stabs strukturen?
Vad jag har förstått så har den fåt godkänt, då borde den väll göras "officiell" så att alla kan ta del av den och se hur klanens stab/ledning är uppbyggd. Om det nu inte är så att den fått grönt ljus. Bode "vi" inte göra klart den snarast?

6. Rensning i 1ST?
Har det skett en rensning i 1ST? Om inte är det inte dags att göra det, eftersom att det har blivit sagt att det skall göras.

Det var nog allt jag hade att säga. Skulle jag komma på något mer så återkommer jag.

//swtim
Senast redigerad: 5 år 1 månad sedan av swtim.
Sidan laddades på: 0.967 sekunder